ABOUT

Eric Flantua, klassiek cullinair geschoold in een tijd dat Convenience eigenlijk nog niet benoemd mocht worden. Ondanks dat, begreep hij al wel snel dat Convenience snel zijn opmars zou maken in met name de conceptmatige restaurant ketens, waarin continuïteit  wellicht een van de belangrijkste pijlers is. 

Na mijn actieve periode als Chef-kok ben ik al productontwikkelaar gestart bij de firma Driessen. In 2004 besloot ik een eigen productie op te zetten, waarin in voor diverse klanten maatwerk leverde, dit gebeurde in Barneveld in de fabriek van het toenmalig BBS. Dat was ook direct DE grote verkenningsfase op industrieel vlak. Al vrij snel kreeg ik vanuit BBS de vraag of ze niet wilde ondersteunen op het gebied van R&D, dit heb ik altijd met veel plezier gedaan, we wisten met BBS dan ook vrij snel door te groeien met een gedreven team en mooie klanten portefolio.

Eric Flantua
Founder and R&D Specialist

Naast slow-cooked producten heb ik veel mogen ontwikkellen met poultry products, of het nu gaat om chickenwings in diverse marinades, coated (gepaneerde) producten (zowel innovatief als traditioneel), gevormde en/of whole muscle. Er zijn nog maar weinig varianten die we niet onder handen hebben gehad.

Inmiddels bestaat BBS niet meer, en biedt ik mijn kennis en kunde dus aan bij meerdere bedrijven .

Met BBQ als groeiende trend en een achtergrond als Europees kampioen BBQ is het natuurlijk niet verwonderend, dat ik voor Dutch Convenience Meat te Roermond al vele varianten heb mogen ontwikkelen, die uiteindelijk grotendeels ten doel hebben om de druk in restaurant keukens te verlagen en de snelheid van doorgeven te verhogen. Alles Portion controlled, dus bederf en afval kan eigenlijk niet meer voorkomen

Dutch bbq huidig
Annimatie BBQ
IMG_1060
IMG_0076
1511949077
IMG_0024_3
BarMarked Poppers

© 2018 by Eric Flantua